Blefaroplastyka

Plastyka powiek górnych i dolnych jest zabiegiem chirurgicznym, polegającym na precyzyjnym wycięciu nadmiaru wiotkiej skóry powiek i ewentualnie mięśnia okrężnego oka oraz w razie potrzeby również nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Na zbieg, z jednej strony decydują się  osoby, które nie są zadowolone z wyglądu skóry wokół oczu. Chcą pozbyć się zmarszczek, worków pod oczami czy smutnego i zmęczonego spojrzenia. Z drugiej strony są osoby dla których jest to problem nie tylko estetyczny. W skrajnych przypadkach następstwem opadającej powieki może być ograniczenie pola widzenia i bóle głowy, które przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu.

Korekta powiek górnych i dolnych przynosi pozytywne efekty zarówno jeżeli chodzi o wygląd twarzy, jak i komfort widzenia.

PRZEBIEG ZABIEGU:

Do zabiegu należy się wcześniej przygotować, co oznacza wykonanie podstawowych badań krwi oraz wizytę u okulisty.

Plastyka powiek górnych polega na nacięciu skóry w naturalnym załamaniu powieki górnej i wycięciu nadmiaru wiotkiej skóry oraz w razie potrzeby usunięciu nadmiaru zgromadzonej w tym obszarze tkanki tłuszczowej. Następnie zakładane są bardzo cienkie szwy, a rana zostaje zabezpieczona specjalistycznymi plastrami steri-strip. Blizna po wygojeniu jest praktycznie niezauważalna.

Plastyka powiek dolnych rozpoczyna się nacięciem skóry powieki dolnej poniżej brzegu rzęs. Odpreparowaniu wiotkiej skórę, a jeśli występują wskazania nacięciu przegrody oczodołowej i przemieszczeniu nadmiaru tkanki tłuszczowej, redukując tzw. worki tłuszczowe pod oczami. Następnie wycinany jest nadmiar skóry powieki dolnej, a całość kończy założenie cienkich szwów i plastrów steri-strips.

Z reguły najpierw przeprowadza się blefaroplastykę powiek górnych, a jeżeli jest potrzeba to powieki dolne są operowane w następnej kolejności.

Po około tygodniu należy pojawić się na wizycie kontrolnej, podczas której zostaną zdjęte szwy.

CZAS TRWANIA ZABIEGU:

Sama procedura trwa około godziny.

BOLESNOŚĆ:

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym.

PRZECIWWSKAZANIA:

• poważne choroby ogólnoustrojowe jak niewydolność krążenia, wątroby, cukrzyca, nadczynność tarczycy,
  • skazy naczyniowe,
  • niedokrwistość,
  • nadciśnienie tętnicze krwi,
  • choroby nowotworowe,
  • choroby psychiczne,
  • jaskra, odwarstwienie siatkówki,
  • infekcje, (choroby zębów), stany ropne skóry twarzy,
  • zespół suchych oczu,
  • ciąża i karmienie piersią.

JAK CZĘSTO POWTARZAĆ:

Zabieg jest trwały i nie trzeba go powtarzać. Natomiast wraz z upływem czasu, skóra powiek będzie dalej stopniowo traciła jędrność.

CENA:

• Powieki górne – 4000 zł